DECLARACIONS FISCALS
Amb data 15 d‘abril, s’ha publicat al BOE el RDL 14/2020, que conté mesures d’ampliació de terminis per a la presentació de les declaracions fiscals del mes d’abril, de tal manera que la situació queda així:
- Per a empreses i autònoms que hagin facturat fins un màxim de 600.000 € durant 2019:
- Les declaracions corresponents al 1er trimestre de 2020 i el primer pagament fraccionat de l’Impost de Societats (model 202) es podran presentar fins el 20 de maig.
- La domiciliació de les declaracions a pagar s’allarga fins el 15 de maig.
- Les declaracions ja presentades anteriorment amb domiciliació, es carregaran el 20 de maig.
- No aplicable per a grups fiscals a efectes d’Impost de Societats i IVA.
- Per a la resta, els terminis continuen sent els de sempre.
Pel que respecta als ajornaments, recordem que les empreses que van tenir un volum d’operacions ≤ 6.010.121,04 € al 2019, poden acollir-se a un procediment especial d’ajornament de les declaracions que es presentin fins el 30 de maig, que consisteix en:
- Pagament a 6 mesos, en un únic termini, dia 5 o dia 20. Per exemple:
- Si es presenta el 20/04/2020, s’ajorna al 20/10/2020
- Si es presenta el 30/04/2020, s’ajorna al 05/11/2020
- Si es presenta el 20/05/2020, s’ajorna al 20/11/2020
- Sense meritació d’interessos durant els 3 primers mesos.
- No obstant aquest pagament únic a 6 mesos, en qualsevol moment es pot avançar l’ingrés del deute. Si és durant els 3 primers mesos, sense interès.
- Import màxim a ajornar: 30.000 €, sumant la totalitat d’impostos, i restant els ajornaments ja concedits
AUTÒNOMS
Amb data 8 d’abril, s’ha publicat al BOE el RDL 13/2020, on en la seva disposició final 2ª es dona un nou redactat a l’article 17 del RD Llei 8/2020, que regula la prestació per cessament d’activitat pels autònoms afectats per la crisi sanitària, que conté novetats respecte a l’anterior normativa:
- Aquesta prestació passa a ser compatible amb altres de la Seguretat Social que el beneficiari vingués percebent i que eren compatibles amb l’activitat que desenvolupava. Per exemple, pensions de viudetat o de jubilació activa.
- Es podrà sol·licitar fins l’últim dia del mes següent al de finalització de l’estat d’alarma. Per tant, en les actuals circumstàncies en que l’estat d’alarma està previst que acabi el 25 d’abril, el termini s’allarga fins el 31 de maig.
- En conseqüència, pels casos en que l’activitat no ha sigut directament suspesa, sinó que ha patit una reducció de la facturació del 75%, el mes que es pren com a referència respecte dels 6 mesos anteriors, pot ser el mes d’abril.
Restem a la seva disposició per a qualsevol dubte que pugui sorgir.
cordialment
Gestoria Babià
Newsletter Babià
Deixa'ns el correu electrònic i rebràs informació sobre les novetats de Babià Gestoria.
Articles relacionats
Principals novetats en l'àmbit laboral pel 2025
perJudit Espinalt19/03/2025Interès generalSMI (Salari Mínim Interprofessional)
S’incrementa un 4,41% respecte l’any 2024, sent 1.381,34€ mensuals per 12 pagues i 1.184,00€ mensuals per 14 pagues. Pe...Nova obligació per a les empreses: Comunicació CNAE-2025 a la Tresoreria
perLydia Botet Cabrerizo13/03/2025Interès generalEls informem que el Real Decret 10/2025, del 14 de gener, va aprovar la Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques 2025 (CNAE-2025), que actualitza l’anterior CNAE-20...
La importància del preavís en la baixa voluntària d'un treballador
perNone04/03/2025LaboralEl preavís és una obligació legal i convencional que regula la finalització de la relació laboral quan és el treballador qui decideix dimitir o no renovar ...